მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
გენო ადამიას სახელობის ქალაქ სენაკის N1 საჯარო სკოლაში წარმატებით ფუნქციონირებს ისტორიის მოყვარულთა კლუბი „ეგრისი“, რომლის მოსწავლეები, პედაგოგ ნესტან გოგოხიას ხელმძღვანელობით, სხვადასხვა საგანმანათლებლო აქტივობებში არიან ჩართულნი და საქართველოს ისტორიას ხალისითა და დიდი შემართებით ეუფლებიან.
ახლახან, სკოლის ისტორიის წრის წევრებმა მორიგი შეხვედრა გამართეს. ამჟამად, გეგმით გათვალისწინებული იყო სიმულაციური არქეოლოგიური გათხრების ჩატარება.
მოსწავლეებმა მიიღეს ინსტრუქცია, დაურიგდათ შესაბამისი აღჭურვილობა, რომელიც დასჭირდათ არქეოლოგიური გათხრების დროს.
სპეციალურად მომზადებულ არქეოლოგიურ განყოფილებაში მოათავსეს სხვადასხვა ნივთები ( ხე, ძვალი, რკინის და სპილენძის არტეფაქტები, ნახშირი, კერამიკის და ნუმიზმატიკის ნივთები) და გათხრას შეუდგნენ.
ნაპოვნი არტეფაქტები აწონეს, გაზომეს, შეისწავლეს. მოსწავლეები შეეცადნენ გაერკვიათ, რომელ ეპოქას მიეკუთნება ნივთი, რისგანაა დამზადებული, რა დანიშნულებით გამოიყენებოდა, ქართული ნაკეთობაა თუ უცხოური და ა. შ.ეს ყველაფერი კი „ნორჩი არქეოლოგის“ დღიურში აღწერეს.
არტეფაქტის პერიოდის დასადგენად მოსწავლეებმა გამოიყენეს წინა შეხვედრაზე დამზადებული რესურსი (პერიოდიზაციის სკალა).ბოლოს განიხილეს, იმსჯელეს და პასუხის გასცეს კითხვებს:
- რა გვასწავლა ამ გათხრებმა;
-რა სირთულები ახლავს არქეოლოგიურ მუშაობას;
-რატომ უჭირთ მეცნიერებს ამა თუ იმ საკითხზე პასუხის გაცემა;
-რატომ არის ზოგჯერ აზრთა სხვადასხვაობა და ა. შ.
მოსწავლეები დარწმუნდნენ, თუ რა დიდი წვლილი მიუძღვის წარსულის შესწავლაში მეცნიერებს ერთ-ერთ დარგს - არქეოლოგიას. წრის ყველა წევრს გადაეცა „ნორჩი არქეოლოგის“ სერტიფიკატი გადაეცა.
იხილეთ ფოტოები:
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცვლილებები სკოლის დირექტორებს, მასწავლებლებსა და რესურსცენტრების ხელმძღვანელებს შეეხება - მთავრობის 2025 წლის გეგმა ცნობილია
ფავორიტიზმი, სუბიექტური დამოკიდებულება... კიდევ რა გამოწვევები ახლავს ბაღებში შიდა კონკურსით კადრების დასაქმებას
izrune.ge-ს წარჩინებულ მოსწავლეთა დაჯილდოების ღონისძიებაზე პროექტის დადებით მხარეებზე ისაუბრეს - „იზრუნე“ ზრდის მოტივაციას და სწავლის სურვილს
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“