გაფართოებული სასწავლო გეგმა - რა უნდა იცოდნენ პედაგოგებმა
07-12-2023
დაკოპირებულია
-
+
გაფართოებული სასწავლო გეგმა მხედველობის დარღვევის მქონე მოსწავლეების სასკოლო სასწავლო პროცესის განუყოფელ ნაწილს წარმოადგენს.
მხედველობის დარღვევის მქონე მოსწავლეები, როგორც წესი, მხედველი თანატოლების მსგავსად ეუფლებიან ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ საგნებს და გადიან იმავე შედეგზე, რაზეც მათი მხედველი თანაკლასელები. თუმცა მხედველობის დარღვევიდან გამომდინარე, ისინი მოკლებულნი არიან სპონტანურ სწავლას. შესაბამისად, მათ რიგი უნარების განსავითარებლად ესაჭიროებათ სპეციფიკური მეთოდებისა და სტრატეგიების გამოყენებით სწავლება. გაფართოებული სასწავლო გეგმა 9 სფეროს აერთიანებს, რომლებზე მუშაობაც უნდა ხორციელდებოდეს, როგორც საკლასო გარემოში ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ გაკვეთილებზე, ასევე, ინდივიდუალურად.
ეს სფეროებია:
კომპენსატორული აკადემიური უნარები;
ტექნიკური აღჭურვილობა და დამხმარე საშუალებების გამოყენება;
ნარჩენი მხედველობის გამოყენება;
სოციალური ინტერაქცია;
დამოუკიდებელი ცხოვრება;
დასვენება და თავისუფალი დრო;
პროფესია და კარიერა;
თვითადვოკატირება;
მობილობა-ორიენტაცია (იხ. მობილობა-ორიენტაციის სტანდარტი).
ზემოთ აღნიშნულ სფეროებზე მუშაობაში აქტიურად უნდა იყვნენ ჩართული, როგორც საგნების მასწავლებლები, ასევე: სპეციალური მასწავლებელი, ფსიქოლოგი, ოკუპაციური თერაპევტი, მობილობისა და ორიენტაციის სპეციალისტი. თუ მოსწავლე მრავლობითი დარღვევის მქონეა, საჭიროებისამებრ, შეიძლება ჩაერთოს დამატებითი სპეციალისტიც, მაგ., მეტყველების თერაპევტი, ფსიქოლოგი და სხვ.
„უნდა გიყვარდეს ყველა მოსწავლე, მიუხედავად იმისა, კარგად სწავლობს თუ ცუდად“...
„დამრიგებლებად დავამატებდი მათ, ვისაც საათობრივი დატვირთვა არ ექნება და მშობელთან ერთდ დაგეგმავს მოსწავლის დღეს“ - თეონა ადეიშვილი, ვანის N2 საჯარო სკოლის დირექტორი