სიახლეები
სიახლეები, სკოლები

„შემაჯამებელ დავალებაში კარგად ჩანს მოსწავლის ცოდნა“ - ლიანა დოლიშვილი, მუხრანის N3 საჯარო სკოლის დირექტორი 
08-12-2023
-
+


ლიანა დოლიშვილი მცხეთის მუნიციპალიტეტის, მუხრანის N3 საჯარო სკოლის დირექტორია, რომელიც არ უშინდება სიახლეებს და თამამად ამბობს, რომ სკოლებისთვის აუცილებელია მუდმივი ცვლილებების რეჟიმში ყოფნა. ახალი გამოწვევების წინაშე და ახალი რეფორმების მოლოდინში, ის განათლების ხარისხის ამაღლებაზე ზრუნავს, აფასებს მინისტრის გადაწყვეტილებებს და აღნიშნავს, რომ სკოლის როლის გაზრდა და მისთვის მეტი დამოუკიდებლობის მინიჭება დასაფასებელია.

მოსწავლეთა შეფასების სისტემაზე, ინოვაციურ მიდგომებზე, დიაგნოსტიკური შეფასების დანერგვის დადებით და უარყოფით მხარეებზე, მისაღებ გამოცდებზე სკოლის როლის ამაღლებასა და ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში გენდერულ დისბალანსზეც კი, მუხრანის N3 საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი Etaloni.ge-სთან საუბრობს: 

-  ქალბატონო ლიანა, დღეს სკოლები დიდი ცვლილებების წინაშე არიან, მინისტრმა არაერთი სიახლე დანერგა და დააანონსა, როგორ უყურებთ ამ საკითხს და ხართ თუ არა მზად ახალი გამოწვევებისთვის? 

- სკოლისა და საერთოდ, განათლების სფეროსთვის აუცილებელია მუდმივი ცვლილებები, ჩვენ ყოველთვის უნდა ვიყოთ მზად ახალი გამოწვევებისთვის, მივიღოთ სიახლე და გვქონდეს მიზანმიმართული საქმიანობა, ვიყოთ შედეგზე ორიენტირებულები და ყველაფერი გავაკეთოთ იმისთვის, რომ ავამაღლოთ განათლების ხარისხი. სწავლა - მრავალმხრივი ფენომენია და იგი განსაზღვრავს სხვადსხვა ასპექტს, თავისებურად მნიშვნელოვანია მისი შინაგანი ფაქტორები, იქნება ეს ბავშვების დამოკიდებულება, მოტივაცია, მიდგომა თუ სხვა. აუცილებელია, რომ ჩვენ ყოველთვის განვიცდიდეთ ცვლილებებს, რომლებიც უკეთესობისკენ იქნება მიმართული. ყველა სიახლე მოტივაციის მიმცემი იქნება მოსწავლეებისთვის, ისინი სკოლაში მიღებულ ცოდნას, გამომუშავებულ უნარებს, შემდგომ ყოველდღიურ ცხოვრებაში გამოიყენებენ და რაც მთავარია, შეძლებენ რეალიზებას. 

- პრიორიტეტული გახდა სკოლებისთვის მეტი ავტონომიის მინიჭება - რას ფიქრობთ, გახდება სკოლა პრივილეგირებული, შეძლებს დამოუკიდებლობას და რაც მთავარია, იქნება ეს სწავლის ხარისხის ამაღლებისთვის საჭირო გადაწყვეტილება? 

- სკოლებს ავტონომია ნამდვილად გვაქვს, თუმცა ეს არ ნიშნავს, რომ ცალკე გამდგარია სამინისტრო და სრული პასუხისმგებლობა სკოლებზეა დაკისრებული. ჩვენ თანამშრომლობით ვახერხებთ სხვადსხვა საკითხისა თუ პრობლემის გადაჭრას. სამინისტროს მხრიდან მხარდაჭერას ყოველთვის ვგრძნობდით და ასეც იქნება მომავალში. დასაფასებელია სკოლებსა და სამინისტროს შორის თანამშრომლობა - ეს საერთო საქმისთვის ძალიან მნიშვნელოვანი და აუცილებელი ფაქტორია. 

- ახალ ეროვნულ სასწავლო გეგმაში აღარ განისაზღვრება საშინაო, შემაჯამებელი და საკლასო დავალებების სავალდებულოობა - როგორ შეაფასებთ ამ გადაწყვეტილებას? 

- ძალიან კარგი სიახლეა, ვფიქრობ,  კარგია, როცა მოსწავლე ორი კომპონენტით ფასდება, საშინაო დავალების საფუძველზე ბავშვის შეფასებას ცოტა სკეპტიკურად ვუყურებ. შეიძლება მან გამზადებული, გადაწერილი დავალება მოიტანოს და ცხადია, ამას ჩვენ ვერ გავაკონტროლებთ, შესაბამისად შეფასებაც არაობიექტური გამოვა. ჩვენ გვირჩევენ და გვაძლევენ არჩევანის თავისუფლებას - ცხადია ეს კარგია, რადგან შეგვიძლია სწორად განვსაჯოთ სიტუაცია და  შესაბამისი მიდგომა გვქონდეს მოსწავლეთა შეფასებისას. 

- აპირებთ დანერგოთ სკოლაში რაიმე ინოვაციური მიდგომა შეფასებისთვის? 

- ჩვენ ვმუშაობთ საკითხზე, როცა გაჟღერდა ეს მოსაზრება, მაშინვე დავიწყეთ ფიქრი, ამ ეტაპზე გადავწყვიტეთ, რომ მოსწავლეები მხოლოდ ორი კომპონენტით: საკლასო და შემაჯამებელი დავალებებით შევაფასოთ. 

- მინისტრმა სადიაგნოსტიკო შეფასების დანერგვაც დააანონსა, როგორ ფიქრობთ, ეს მოსწავლეთა ცოდნის შეფასებისთვის რამდენად საჭირო და შედეგიანი იქნება? 

- ესეც ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი საკითხია, რამდენჯერმე ჩვენც ჩავატარეთ სკოლაში, რაც ბავშვების აფორიაქებას იწვევს, ისტრესებიან. მგონია, რომ ესეც, ისევ სკოლის არჩევანზე უნდა იყოს დამოკიდებული. სადიაგნოსტიკო შეფასება, რომ დოგმად იქცეს და აუცილებელი გახდეს, არ მივიჩნევ მიზანშეწონილად. 

- თუმცა, ხომ მნიშვნელოვანია განსაზღვროთ შეძლეს თუ არა ბავშვებმა კონკრეტული საფეხურის დაძლევა? რა მიდგომაა საჭირო ამისთვის? 

- ჩემი სკოლის გამოცდილებით გეტყვით - მე ვიცი, რა დონის სწავლება გვაქვს, რა ხარისხით მუშაობენ პედაგოგები და შესაბამისად, ვაფასებთ მოსწავლეების ცოდნას, ვიცით მათი მოსწრების დონე და იმასაც კარგად ვსაზღვრავთ, ახერხებენ თუ არა კონკრეტული საფეხურის დაძლევას. სადიაგნოსტიკო შეფასებას არ ვეწინააღმდეგებით, თუმცა მოსწავლის ცოდნის შეფასება სკოლის ხელმძღვანელებსა და მასწავლებლებს ისედაც შეგვიძლია, სტრესისა და ფორიაქის გარეშე. არანაკლებია შემაჯამებელი დავალება დიაგნოსტიკურ შეფასებაზე, იქ კარგად ჩანს მოსწავლის ცოდნა. 

- 2027 წლიდან, სკოლის როლი ერთიან ეროვნულ გამოცდებზეც გაიზრდება, როგორ წარმოგიდგენიათ ეს ცვლილება?

- ხშირად მიფიქრია ამ საკითხზე, ბავშვი, რომელსაც 9 ქულაზე დაბალი ნიშანი ჰყავს, არ უნდა ირიცხებოდეს უნივერსიტეტში. უფრო დაბალქულიანმა მოსწავლეებმა სწავლა პროფესიულ სასწავლებლებში უნდა გააგრძელონ, რაც არანაკლები შესაძლებლობაა იმისთვის, რომ დაეუფლო კონკრეტულ საქმიანობას და იქცე პროფესიონალად. ძალიან ბევრი დიპლომიანი ვერ რეალიზდება, ამიტომ მნიშვნელოვანია, რომ მეტად გართულდეს ეროვნული გამოცდები და ამაღლდეს ბარიერები. 

- ამ შემთხვევაში ყველა მოსწავლე თანაბარ პირობებში იქნება? მასწავლებლების კომპეტენციაში არ ვიჭრებით, თუმცა შეიძლება ეჭვქვეშ დავაყენოთ სკოლებში მოსწავლეთა ობიექტურად შეფასების საკითხი... 

- 100%-ით ვერ დავადასტურებ, რომ მოსწავლეების შეფასება ობიექტურად ხდება, თუმცა ჩემი სკოლის მაგალითით ვმსჯელობ და თამამად შემიძლია ვთქვა, რომ არც ერთი პედაგოგი არ უკარგავს მოსწავლეს ცოდნასა და შრომას. ჩემს პრაქტიკაში არ ყოფილა, რომ მოსწავლისთვის ნიშანი დაგვეკლო.

- და ბოლოს, იზრდება მასწავლებლების ანაზღაურება - ეს ფაქტი აღმოფხვრის კადრების სიმცირის პრობლემას და პროფესია ახალგაზრდებში მოთხოვნადი გახდება? 

- რა თქმა უნდა სასიხარულოა, რომ მასწავლებლის შრომა მეტად დაფასდა და გაიზარდა არა დანამატი, როგორც ეს აქამდე იყო, არამედ საბაზო ანაზღაურება. რა დააშავა თუნდაც პრაქტიკოსმა მასწავლებელმა, თანაბარი პირობები მნიშვნელოვანია. მოთხოვნაც ცხადია გაიზრდება, ახალგაზრდებს ექნებათ სტიმული, მათთვის პერსპექტიული პროფესია მნიშვნელოვანია, სწორედ ამიტომაა მნიშვნელოვანი ამ პროფესიის სათანადოდ დაფასება. მამაკაცებისთვის შეიძლება ჯერ კიდევ არ იყოს დამაკმაყოფილებელი ანაზღაურება, ამიტომაცაა რომ პროცენტულად პედაგოგი ქალები გაცილებით მეტნი არიან, იმედია მსგავსი ნაბიჯებით ეს გენდერული დისბალანსიც აღმოიფხვრება. 


კომენტარები


ეტალონი

აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს

„როდესაც ამბობ, რომ „ეტალონში“ მონაწილეობდი და „ეტალონელი“ ხარ, ეს ძალიან საამაყო გრძნობაა“

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

სიახლეები

 2024 წლის საერთო სამაგისტრო გამოცდაზე გამოყენებული ტესტები გამოაქვეყნდა

„უფასო ფაკლუტეტების“ სია დამტკიცდა - მინისტრის ბრძანება გამოქვეყნდა

ფაქტი იყო, გამოცდა ყველანაირი მოცემულობით უნდა დაეწერა, ამიტომ, ფეხსაცმელი ნაგვის ურნაში, დანანების გარეშე, მოისროლა და გამოცდაზე გაიქცა



„წელს 16 პირველკლასელს ველოდებით, რაც ასევე ძალიან გვახარებს, ყველა თაობა უკეთესით და უკეთესით იცვლება“

პიროვნება
სკოლები

ბავშვებმა დაათვალიერეს ქუთაისი, ესტუმრნენ ბაგრატის ტაძარსა და სათაფლიას

ყარაჯალას საჯარო სკოლა ღონისძიებას აქტიურად შეუერთდა

მარაბდის საჯარო სკოლამ ამ ნაბიჯით კიდევ ერთი დაუვიწყარი დღე აჩუქა პატარებს


ფარის საჯარო სკოლის დირექტორი გულო ვიბლიანი ერთადერთ კურსდამთავრებულს ეროვნულ გამოცდებზე გულშემატკივრობს

საინტერესო

საკვებ რაციონში C ვიტამინით მდიდარი ხილის ჩართვა ამ სეზონზე ენერგიის შესანარჩუნებლად ერთ-ერთი საუკეთესო საშუალებაა

მაშ, რა საფრთხე იმალება მზიანი დღეების მიღმა?

იმ საგამოცდო ცენტრებთან, სადაც აბიტურიენტები აბარებენ, უცხო თვალიც კი შეამჩნევს მარაოებითა და ქოლგებით „შეიარაღებულ“ გულშემატკივრებს

„აბიტურიენტებს ვეტყვი, რომ არ მომბაძონ, არ ინერვიულონ, კარგად გამოიძინონ და ისე გავიდნენ გამოცდაზე“

საკუთარი კალმის, როგორც შეტანა, ასევე გამოტანა შესაძლებელია 

სიახლეები
საზოგადოება