მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
საქართველოს ეროვნული ინტელექტ-ჩემპიონატ „ეტალონის“ 2023 წლის მეორე პერიოდის კონკურსები დასრულდა. აღნიშნული პროექტი მოსწავლეებისთვის მამოტივირებელი, საინტერესო და სიურპრიზებით აღსავსეა. წლებია, რაც ქუთაისის საგანმანათლებლო რესურსცენტრის ხელმძღვანელი მაია ცქიტიშვილი ქუთაისის „ეტალონ მოსწავლეს“ სტიპენდიას უნიშნავს. გამარჯვებულ მოსწავლეს ახალი სასწავლო წლის დაწყებიდან, მის დასრულებამდე, ყოველთვიურად, 100 ლარი ერიცხება.
აღსანიშნავია, რომ მაია ცქიტიშვილმა თანხა საკუთარი ხელფასიდან გამოყო. გარდა ამისა, მისივე ინიციატივით, „ეტალონი მოსწავლის“ სკოლისთვის გარდამავალი თასი დაწესდა. რომელმაც უკვე მე-3 წელია, რაც ქუთაისის N31 საჯარო სკოლაში დაიდო ბინა. გამარჯვებული წელსაც ამავე სკოლის IX კლასის მოსწავლე ანი ბობოხიძე გახდა.
მაია ცქიტიშვილი საქართველოს ეროვნულ ინტელექტ-ჩემპიონატთან დაკავშირებული ტრადიციის შესახებ etaloni.ge-ს ესაუბრა.
„ექსპრომტად გადავწყვიტე, რომ არა საქართველოს „ეტალონი მოსწავლე“, არამედ „ქუთაისის ეტალონი მოსწავლე“ დამეჯილდოებინა, გამოვყავი სტიპენდია, რომელიც ჩემი სახელფასო ნაწილიდან გაიცემა. ასევე, მოტივაციისთვის მნიშვნელოვანია, რომ გამარჯვებული მოსწავლეები ერთმანეთს კიდევ უფრო უკეთ იცნობდნენ. თასზე ამოტვიფრულია მოსწავლის სახელი და გვარია და ის წელი, როდესაც „ეტალონი მოსწავლე“ გახდა. ამ ტრადიციის დამკვიდრებიდან, დღემდე, მე-5 გამარჯვებული გვყავს. მინდა გითხრათ, რომ ბოლო 3 წელია, რაც ზედიზედ 31-ე საჯარო სკოლის მოსწავლეები იმარჯვებენ. მე-3 წელია, რაც თასმა ბინა ამ სკოლაში დაიდო.
ვთვლი, რომ „ეტალონია“ პირველი სატელევიზიო გადაცემა, რომელიც მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებაზე ზრუნავს. შემდეგ პროექტმა ინტერნეტ სივრცეში გადმოინაცვლა, თუმცა კონკურსში მონაწილეობის სურვილი და მოტივაცია მოსწავლეებს არ დაუკარგავთ. ამ მხრივ, ქუთაისი ყოველთვის მოწოდების სიმაღლეზე იდგა, თავისი მრავალრიცხოვანი მოსწავლეებით“,- ამბობს ქუთაისის საგანმანათლებლო რესურსცენტრის ხელმძღვანელი.
მაია ცქიტიშვილის თქმით, „ეტალონში“ მიღწეული წარმატება მოსწავლეებისა და სრულიად სასკოლო საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვანი მოვლენაა.
„მე ყველა გამარჯვებულსა და მუნიციპალიტეტს ვულოცავ. წელს „საქართველოს ეტალონი მოსწავლე“ ხარაგაულის წარმომადგენელი გახდა. მე და ხარაგაულის რესურსცენტრის ხელმძღვანელი შეხვედრაზე ვიყავით და ამიტომ ვერ ჩავერთეთ LIVE ფორმატში. ეს გამარჯვება მართლაც დიდი სიხარულია არამხოლოდ მოსწავლისთვის, დირექტორისთვის, მშობლისთვის, არამედ მოტივაციაა ჩვენთვისაც - რესურსცენტრებისთვის, რადგან ეს გვაძლიერებს და იმის საშუალებას გვაძლევს, რომ გამარჯვებული მოსწავლე საზოგადოებას წარვუდგინოთ. ვულოცავ ყველა მშობელს, რომელმაც იცის, თუ როგორ და რა მიმართულებით უნდა განუვითაროს შვილს უნარები. როდესაც მიმდინარე წლის „ეტალონ მოსწავლეს“ გამარჯვებულის თასი გადაეცემა ხოლმე, ამ დროს, ყველა ერთმანეთს ულოცავს. რასაკვირველია, მშობლები ძალიან ბედნიერები არიან, ყველასთვის სასიამოვნოა, რომ მისი შვილი ქალაქში გამორჩეული მოსწავლეა“,- აღნიშნავს მაია ცქიტიშვილი.
ქუთაისის საგანმანათლებლო რესურსცენტრის ხელმძღვანელს „ეტალონის“ სატელევიზიო სივრცეში დაბრუნება სურს:
„უნდა აღვნიშნო, რომ სასურველია, „ეტალონი“ სატელევიზიო სივრცეში გადიოდეს, ეს მოსწავლეებისთვის ძალიან კარგი იქნება. ახალგაზრდებს უნდათ, რომ საზოგადოებამ ეკრანიდან დაინახოს.
რაც შეეხება სტიპენდიას, ის, სასწავლო წლის განმავლობაში, მოსწავლეების ანგარიშზე, მშობლების ნებართვით, ყოველი თვის ბოლოს ირიცხება“,- თქვა მაია ცქიტიშვილმა.
მისივე თქმით, საინტერესოა ის ფაქტიც, რომ მოსწავლეები ამ თანხას საყვარელი წიგნების, ბლოკნოტებისა და ალბომების შესაძენად იყენებენ. „ეს არის თანხა, რომელიც მან თავისი ინტელექტუალური შრომით მოიპოვა. მოსწავლეებს სურვილი აქვთ, რომ კონკურსში მომავალ წელსაც ჩაერთონ“,- აღნიშნავს მაია ცქიტიშვილი.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
გალაკტიონს მცირე ხელფასი ჰქონდა, ისევე, როგორც ყველა მის კოლეგას...
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე