მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
თანამედროვე სამყაროს მოთხოვნებმა ახალი გამოწვევების წინაშე დააყენა მასწავლებელი და აქტუალური გახდა ისეთი სწავლება, რომლის მიზანია, განუვითაროს მოსწავლეს ანალიტიკური, შემოქმედებითი, კრიტიკული აზროვნება და გადაწყვეტილების დამოუკიდებლად მიღების უნარი.
მასწავლებელი, რომელიც კონსტრუქტივისტული გაკვეთილის ჩარჩოს ფარგლებში ინტენსიურად იყენებს ინტერაქტიური სწავლების და განმავითარებელი შეფასების მრავალფეროვან მეთოდებს, მუდმივად ცდილობს – სრულყოს საკუთარი გაკვეთილის კონცეფცია და დიზაინი, რათა ის მოარგოს მოსწავლეთა იმ საჭიროებებს, რომელიც მათ დაეხმარება ტრანსფერული უნარების განვითარებაში. იმ უნარების, რომელიც მოსწავლეებს რეფლექსური და გადაწყვეტილების მიღებისკენ ორიენტირებული ქცევისთვის განაწყობს.
სხვადასხვა სასწავლო დისციპლინებში ამა თუ იმ თემის სწავლებისას შესასწავლი საკითხის ცხოვრებისეულ პრობლემებთან დაკავშირება, ცხოვრებისეული კონტექსტის მქონე შემთხვევების განხილვა და პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლება თანამედროვე გაკვეთილის დიზაინისთვის დამახასიათებელი მნიშვნელოვანი კომპონენტები გახდა, რადგან ასეთი ტიპის სწავლების დროს მოსწავლეები, რეალური ცხოვრებისეული პრობლემების კვლევის გზით, იძენენ მნიშვნელოვან გამოცდილებას, რომელიც მათ მთელი სიცოცხლე წარმატების მისაღწევად გამოადგებათ.
იმისათვის, რომ მოსწავლემ წარმატებულად და ეფექტიანად შეძლოს ამა თუ იმ საგანში მიღებული ცოდნის ინტეგრირება რეალურ ცხოვრებასთან, მასწავლებელმა სწავლებისას პრაქტიკაში ინტენსიურად უნდა გამოიყენოს – შემთხვევის ანალიზი და დილემებით სწავლება.
სფეროს მკვლევრები ადასტურებენ, რომ შემთხვევის ანალიზი და დილემებით სწავლა მოსწავლისთვის უფრო საინტერესოა, უფრო სახალისოა და ზრდის შესასწავლი საგნისადმი ინტერესს.
მოსწავლეთა ცნობისმოყვარეობის გაღვივების მრავალფეროვანი ინსტრუმენტებია: ამბავი, ბინარული დაპირისპირებები, შემთხვევები, დილემები.
ამბავი ერთ-ერთი ყველაზე ძლიერი შემეცნებითი ინსტრუმენტია. სხვადასხვა საკითხზე შეთხზული ან მოძიებული ამბები მოსწავლეებზე დადებითად მოქმედებს, ისინი წარმოსახვის გამოყენებით ახდენენ შესასწავლი საკითხის
გადამუშავებას, გააზრებას.
ბინარული დაპირისპირებები ცოდნის მოწესრიგებისა და კატეგორიებად დაყოფის ყველაზე მნიშვნელოვანი და ძლიერი ინსტრუმენტებია. ამგვარ დაპირისპირებას თითქმის ყველა ამბავში ვხვდებით. ყველაზე ძლიერი დაპირისპირებებია: კარგი/ცუდი, უსაფრთხო/საშიში, შეჯიბრი/თანამშრომლობა. ამგვარი დაპირისპირების ფონზე წარმართული სწავლების პროცესი ემოციურია და ზრდის მოსწავლის ჩართულობას.
შემთხვევის ანალიზით სწავლება არის სწავლების აქტიური ფორმა, რომელიც ფოკუსირებულია შემთხვევაზე და გულისხმობს სწავლას კეთებით (Herreid,C.F.2007). შემთხვევები არის რეალური ან გამოგონილი ამბავი (Andersen, E. and Schiano, B. 2014), რომელიც მოიცავს „საგანმანათლებლო გზავნილს“, ნარატივს, მოვლენებს, პრობლემებს, დილემებს, თეორიულ ან კონცეპტუალურ საკითხს, რომელიც საჭიროებს ანალიზს და/ან გადაწყვეტილების მიღებას.
შემთხვევის ანალიზზე დაფუძნებული სწავლება ერთგვარ სიმულაციას უკეთებს რეალურ სამყაროში არსებულ სიტუაციებს და შესაძლებლობას აძლევს მოსწავლეებს აქტიურად გაუმკლავდნენ რთულ პრობლემებს (Andersen, E. and Schiano, B. 2014, Lundberg, K.O. (Ed.) 2011). სწავლების ეს მეთოდი გამოიყენება სხვადასხვა დისციპლინებში სწავლის გასაუმჯობესებლად და გარდა სასკოლო საგნებისა აქტიურად იყენებენ: სამართალში, ბიზნესში, მედიცინაში და სხვა სფეროებში.
წყარო mastsavlebeli.ge
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
სპეციალურ მასწავლებლებს სერტიფიკატები გადაეცათ
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
გალაკტიონს მცირე ხელფასი ჰქონდა, ისევე, როგორც ყველა მის კოლეგას...
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე