მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ქუთაისის N40 საჯარო სკოლაში მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებას მნიშვნელოვანი ყურადღება ექცევა. სწორედ ამიტომ, პედაგოგთა ხელმძღვანელობით, ისინი სხვადასხვა პროექტსა და აქტივობაში ენთუზიაზმით მონაწილეობენ.
ერთ-ერთი ასეთი სასწავლო პროექტი იყო - „ყმაწვილი უნდა სწავლობდეს საცნობლად თავისადაო“, რომლის ფარგლებში, სკოლაში დაგეგმილი აქტივობა თემაზე: „სამართალი და სამართლიანობა“ განხორციელდა.
დისკუსიაში მონაწილეობდნენ მე-11ა კლასის მოსწავლეები. აღნიშნულ დისკუსიას უძღვებოდა ისტორიის პედაგოგი: ნინო ბანცაძე, კლასის ხელმძღვანელი კი ირინე ყურაშვილი გახლავთ.
„სამართალი რთული ფენომენია, ასევე რთულია სამართლიანობის, როგორც სამართლის თანმდევი პრინციპის ზუსტად განსაზღვრა, ადამიანებს გვჯერა, რომ სამართალი სამართლიანობის მისაღწევად შეიქმნა, რომ სამართალი უნდა ემსახურებოდეს სამართლიანობის კრიტერიუმებს, რომ სამართალი „სიკეთის ხელოვნებაა“, თუმცა რამდენი ადამიანიცაა საზოგადოებაში იმდენი განსხვავებული აზრი არსებობს. სწორედ ამიტომაა რთული აზრები და შეხედულებები დავამთხვიოთ ერთმანეთს. დისკუსიის მიზანიც ეს იყო: მოსწავლეებს გაეანალიზებინათ სამართლისა და სამართლიანობის ურთიერთმიმართება“, - გვიყვებიან სკოლაში.
მოსწავლეებმა: ელისაბედ გამთენაძემ, ანა გორდულაძემ, თამარ ბექელაძემ, ნინო ჯიმშელეიშვილმა, კლასში წარადგინეს მცირე პრეზენტაციები სამართლისა და სამართლიანობის არსზე, რის შემდგომაც გაიმართა დისკუსია.
„კითხვები იყო ძალიან საინტერესო, სააზროვნო და მოსწავლეს როგორც ინდივიდს წარმოაჩენდა“, - აღნიშნავენ სკოლაში.
მოსწავლეებმა შეაფასეს გამონათქვამები: „არ ვეთანხმები ამ კანონს, მაგრამ ვემორჩილები, რადგან კანონია’’ , „როცა სინდისს ძინავს, დრაკონებს ღვიძავთ“, „დაე, აღსრულდეს სამართლიანობა და დაიღუპოს მთელი ქვეყანა“, „სახელმწიფო სამართლიანობის გარეშე სხვა არაფერია, თუ არა ყაჩაღთა ბანდა“.
„მოსწავლეებმა იმსჯელეს ისეთ მნიშვნელოვან საკითხებზე როგორიცაა, სამართლისა და სამართლიანობის ურთიერთმიმართება, კონფლიქტი მათ შორის, სამართალი როგორც უნივერსალური ღირებულება თუ ინდივიდუალური აღქმა, რამდენად დაშორდა ერთმანეთს სამართალი და სამართლიანობა, რა როლი აქვს სახელმწიფოს, პოლიტიკოსებს და საზოგადოებას სამართლიანობის აღდგენაში და საერთოდ რა არის სამართლისა და სამართლიანობის მიზანი“, - ამბობენ სკოლაში.
დისკუსიის შეჯამებისას, როგორც გვიყვებია, მოსწავლეებმა მასწავლებელთან ერთად გამოიტანეს დასკვნა: სამართალი მხოლოდ სამართლიანობა არ არის, იგი თანასწორობაცაა, ადამიანის სწრაფვაა თანასწორობისკენ, სამართალი არის მართლწესრიგისა და სამართლიანობის ხელოვნება, სამართალმა ისე უნდა მოაწესრიგოს ადამიანთა ქცევა, რომ მოგება და ზარალი სამართლიანად გადანაწილდეს და საპირისპირო ინტერესები სამართლიანად ურთიერთშეჯერდეს, საზოგადოებაში წარმოშობილი პრობლემები სამართლიანად გადაწყდეს.
დისკუსიის მიმდინარეობას ესწრებოდა სკოლის დირექტორი ნინო ვარდოსანიძე, რომელიც აქტიურად ჩაერთო დისკუსიის მსვლელობაში, მან შეაჯამა ღონისძიება და მადლობა გადაუხადა დისკუსიის მონაწილეებს.
იხილეთ ფოტოები:
აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს
სააპელაციო განაცხადების მითება 13 აგვისტოდან დაიწყება - რა უნდა იცოდეთ ნასრომის გასაჩივრებამდე
მათემატიკაში მაქსიმალური ქულა 28 აბიტურიენტმა მიიღო - რომელი დავალების შესრულება გაუჭირდათ აპლიკანტებს
„დამწყებ ტრენერთა ტრენინგის“ მეშვიდე ნაკადის კიდევ ერთ წარმატებული მონაწილე, ქიმია-ბიოლოგიის უფროსი პედაგოგი - ლალი სოხაძე გახლავთ
„სკოლის ერთ კურსდამთვარებულ მერცხალს ვულოცავთ ეროვნული გამოცდების ჩაბარებას“...