მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სტუდენტებს უნდა დაეწერათ ესე GPT-2-ის ალგორითმის დახმარებით: ნამუშევარში უნდა შეეტანათ როგორც საკუთარი ტექსტი, ისე, რომელიც GPT-2-მ შესთავაზა. „სესხება“ შესაძლოა ყოფილიყო ნებისმიერი მოცულობის, მთავარია - ნაწარმოების ძირითად ნაწილში დამალულიყო ვინ რა დაწერა.
მოსწავლეებმა, დამოუკიდებლად, მხოლოდ საკუთარი ძალებით მოამზადეს ესეს დასკვნითი, რეფლექსიის ნაწილი. ისინი აღწერდნენ, რამდენად რთული იყო სამუშაო პროცესი, რას გრძნობდნენ, როდესაც დავალებას „ბოტის“ დახმარებით ასრულებდნენ და თვლიდნენ თუ არა ნაშრომს საკუთრად. ნამუშევარს კი სტუდენტები დანართს აყოლებდნენ, სადაც ყვებოდნენ, რა დაწერა ალგორითმმა და რა დაწერეს თავად.
როგორ დასრულდა ექპერიმენტი? სტუდენტები ვარაუდობდნენ, რომ მარტივად გაუმკლავდებოდნენ დავალებას - რადგან მათ ნაცვლად ალგორითმი იმუშავებდა. საქმეში კი 87% მალევე მიხვდა, რამდენად რთულია აიძულო ბოტი დაწეროს რაღაც თუნდაც საჭირო თემაზე.
ძველი ალგორითმი, ისევე, როგორც ხშირ შემთხვევაში დღეს არსებული, მარტივად ასაღებდა სტუდენტებს მცდარ ინფორმაციას, ამასთან, ამატებდა არარსებულ წყაროებს.
სტუდენტები მიმართავდნენ სხვადასხვა სტრატეგიებს: ვიღაც შეეცადა GPT-2-ის ყველაზე ადეკვატური პასუხების გამოყენებას, სხვას მოუწია მის სტილსა და „თვალსაზრისს“ მორგებოდა.
შედეგად გამოვიდა რომ, სტუდენტებმა დაიწყეს თავიანთი ესეების განსხვავებულად ყურება - აღმოჩნდა, რომ ალგორითმი ძირს უთხრიდა მათ შემოქმედებითობას, თავისუფლად აზროვნებისა და წერის უნარს.
პოლ ფაიფე განმარტავს, რომ დავალების პირობამ მოსწავლეებს აფიქრებინა, რომ ხელოვნურ ინტელექტს შეეძლო ისინი ინტელექტუალური შრომისგან გაეთავისუფლებინა, მაგრამ პირიქით გამოვიდა - მათ დაინახეს თუ რა დგას მოვლენის მიღმა, რომელსაც ისინი სულ სხვა თვალით უყურებდნენ.
„ასეთი ექსპერიმენტები არ გვაძლევს საშუალებას მივიღოთ ჩვენი იდეები, როგორც მოცემულობა, გვაიძულებს გადავაკეთოთ ან გადავიაზროთ ისინი. საბედნიეროდ, მიუხედავად იმისა, რომ ეს მოცემულობა მოითხოვდა დამატებით მუშაობას, სტუდენტების ჩართულობამ სასწავლო პროცესში ჩემს მოლოდინს გადააჭარბა“,- მოყვა პოლ ფაიფე.
4 წლის შემდეგ ალგორითმი უფრო დახვეწილად მუშაობს და სტუდენტებისთვისაც მარტივია მასთან მუშაობა.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
სტუდენტებს სტატუსი 5 წლით შეუჩერდათ - საგანმანათლებლო დაწესებულებამ ავტორიზაცია ვერ გაიარა
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
სკოლებში მოსწავლეებს გულმხურვალედ გულშემატკივრობენ და გამარჯვებას უსურვებენ
საკლასო ოთახების ციფრული ტრანსფორმაცია წარმოადგენს საჭირო და გარდაუვალ პროცესს...
მწერლის ერთ-ერთი პირველი ფსევდონიმი „რაზიკოვი“ იყო... ლუკა რაზიკაშვილმა ვაჟა-ფშაველას ფსევდონიმით ხელმოწერა 1885 წელს დაიწყო
დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას