მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ჯგუფის მოვალეობა მოსწავლეების, მასწავლებლებისა და მთლიანად სკოლის შედეგების გაუმჯობესებაზე ზრუნვაა.
რამდენადაც დაფასებული იქნება პროფესიული განვითარების ჯგუფი მასწავლებლების მიერ, იმდენად წარმატებული იქნება ჯგუფის მუშაობა და სკოლის საერთო შედეგები.
პროფესიული განვითარების ჯგუფი უნდა თანამშრომლობდეს როგორც კათედრებთან, ასევე სკოლის დირექტორთან. ჯგუფის წარმატებული მუშაობისთვის სკოლის ხელმძღვანელის მხარდაჭერა უმნიშვნელოვანესია.
მასწავლებლის პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის მიერ შემუშავებულ გზამკვლევში განმარტებულია, რა ევალება დირექტორს პროფესიული განვითარების ჯგუფებთან თანამშრომლობის თვალსაზრისით.
გზამკვლევის თანახმად, დირექტორებს, რომლებსაც სურთ პროფესიული განვითარების ჯგუფის დახმარება, უნდა ახსოვდეთ, რომ:
რეგულარულად ეწვიონ პროფესიული განვითარების ჯგუფს და სრული სიცხადე შეიტანონ სკოლის მისიის, ხედვის, ღირებულებებისა და მიზნების მნიშვნელოვნებაში;
შექმნან თანამშრომლობითი სტრუქტურები, რომლებიც ფოკუსირებულია სწავლებასა და სწავლაზე;
სკოლის განვითარება წარმართონ ამ ჯგუფების მეშვეობით – რეფლექსიითა და დაგეგმვით, ექსპერიმენტირებისა და შედეგების ანალიზით, მიღებული გამოცდილების რეალობასთან მისადაგებით;
გამოუთავისუფლონ სამუშაო დრო ამ ჯგუფებს თანამშრომლობისა და წვრთნისთვის;
წაახალისონ მასწავლებელები ლიდერობისკენ და, ამასთანავე, თვითონ წარმოაჩინონ სანიმუშო ლიდერული თვისებები, იყვნენ სკოლის ჭეშმარიტად საგანმანათლებლო და სამენეჯერო ლიდერები;
გადალახონ პროფესიული განვითარების მოწინააღმდეგეთა მიერ წამოყენებული მოსაზრებების და განწყობა-დამოკიდებულებების ბარიერი, უპირველეს ყოვლისა, მათი მოსმენისა და თვალსაზრისის წვდომის გზით;
ცვლილებების განხორციელების შემთხვევაში ეცადონ შეცვალონ მოწინააღმდეგეთა ქცევა და არა მათი დამოკიდებულება ცვლილებებისადმი, რადგან მოწინააღმდეგე მასწავლებლები მაშინვე თავად შეიცვლიან დამოკიდებულებას, როგორც კი დააგროვებენ შეცვლილი ქცევის შედეგად მიღებულ გამოცდილებას;
კონცენტრირებული იყვნენ შედეგებზე – დასახონ ცხადი და გაზომვადი მიზნები, დაადგინონ კრიტერიუმები, რომლებიც განაპირობებენ პროგრესის მტკიცებულებათა მოპოვებას და შექმნან უწყვეტი მონიტორინგის სისტემა;
გამოიყენონ მტკიცებულებები პროცესების დახვეწისთვის, აღნიშნონ და იზეიმონ წარმატებები და მიაგნონ გასაუმჯობესებელ მხარეებს სკოლის ფუნქციონირებაში;
უწყვეტი განვითარება უწყვეტ სწავლას საჭიროებს და ამიტომ ისინი საჯაროდ მხარს უჭერენ ყოველი თანამშრომლის პროფესიულ განვითარებას.
შეგახსენებთ, რომ პროფესიული განვითარების ჯგუფი აქტიურად უნდა იყოს ჩართული სასკოლო ცხოვრებაში, მისი წევრები უნდა ადგენდნენ მოსწავლეების, პედაგოგებისა და სკოლის საჭიროებებს, შემდეგ კი ისახავდნენ სკოლის განვითარებაზე ორიენტირებულ მიზნებს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
კალანდობა და „ზომხა“ - როგორ აღინიშნება ძველით ახალი წელი საქართველოში
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
სადღესასწაულოდ გამოწყობილმა მოსწავლეებმა, სასკოლო საზოგადოებას შთამბეჭდავი ნომრები წარუდგინეს და ემოციებით სავსე სანახაობა აჩუქეს