სიახლეები
სიახლეები, საინტერესო , რჩევები

6 რჩევა, რომლებიც მასწავლებლებს ჯგუფური მუშაობის ორგანიზებაში დაეხმარება
06-02-2024
-
+


ჯგუფური სამუშაო - შესანიშნავია საშუალებაა საკომუნიკაციო და თანამშრომლობითი უნარ-ჩვევების გასავითარებლად, ცოდნის გაზიარებისა და შეფასებისთვის. მაგრამ ხშირად, პედაგოგები, სასურველი შედეგის მიღების მცდელობისას სირთულეებს აწყდებიან. ხშირია, როდესაც მოსწავლეთა ნაწილი თავდაუზოგავად შრომობს, სხვები კი ისვენებენ, ისევე როგორც ნაცვლად რეალური თანამშრომლობისა ჯგუფის მონაწილეები პრაქტიკულად არ ცვლიან ინფორმაციას. 

იმისთვის რომ, ჯგუფურად მუშაობამ სწავლის ხარისხი გააუმჯობესოს, სჭირდება სწორი ორგანიზება, თვლის ამერიკელი მასწავლებელი და განათლების სფერს კონსულტანტი კონი ჰამილტონი. ის წიგნის - Hacking Group Work: 11 Ways to Build Student Engagement, Accountability, and Cooperation with Collaborative Teams ავტორია. პედაგოგი მკითხველს, ჯგუფური მუშაობის დროს მოსწავლეთა ჩართულობის, პასუხისმგებლობისა და თანამშრომლობის ხარისხის გაზრდის გზებს სთავაზობს. 
 
პედაგოგებს მწერალი, ასევე, რჩევებს ბლოგის საშუალებით უზიარებს. გთავაზობთ, ექსპერტის რამდენიმე რჩევას, რომლებიც ჯგუფურად მუშაობის ორგანიზებაში დაეხმარებათ. 

შეარჩიეთ გარემოება ჯგუფური მუშაობისთვის

ხშირად, მასწავლებლები მოსწავლეებს არჩევანის საშუალებას აძლევენ - შეასრულონ დავალება (მაგალითად, პროექტი) დამოუკიდებლად თუ წყვილებში. რაც არცთუ იშვიათად სრულდება იმით, რომ მოზარდები პასუხებს ერთმანეთისას ადარებენ, სათანადო ზედამხედველობის გარეშე კი რეალური თანამშრომლობა უკან რჩება - აღნიშნავს კონი ჰამილტონი.

აღწერილი სიტუაციის თავიდან ასაცილებლად პედაგოგი კოლეგებს მარტივ ხერხს უზიარებს - აუცილებლად განსაზღვრონ, სად და როდის არის მართებული ჯგუფურად მუშაობა.

დაეხმარეთ მოსწავლეებს წყვილებისა და ჯგუფების ფორმირებაში

მოსწავლეებს ხშირად სთავაზობენ დამოუკიდებლად აირჩიონ პარტნიორები - დანაწილდნენ წყვილებად და ჯგუფებად. ერთი შეხედვით, რაც უფრო სასურველია მოსწავლეებისთვის ერთმანეთთან მუშაობა, მით უფრო წარმატებული იქნება როგორც პროცესი, ისე შედეგი. მაგრამ პროექტის პარტნიორად საუკეთესო მეგობრების არჩევა ნიშნავს ურთიერთობისგან მაქსიმუმის მიღების შესაძლებლობის ხელიდან გაშვებას. 

ამიტომ ავტორი მასწავლებლებს ურჩევს ჩერიონ პროცესში და, გარკვეულ შემთხვევებში მაინც, თავად შეარჩიონ წყვილები.

კონი ჰამილტონი პედაგოგებს სთავაზობს ტექნიკას - „საათობრივი მეწყვილე“, რაც ნიშნავს თანამშორომლობას განსაზღვრულ გაკვეთილებზე, დავალებებზე, თემაზე. ამასთან, მეწყვილეთა ნაწილს მოსწავლეები დამოუკიდებლად ეძებენ, ნაწილს კი პედაგოგები ურჩევენ. 

უფროსკლასელებისთვის შესაძლებელია წყვილების განსხვავებული პრინციპით შერჩევა: მაგალითად, ინტერესებით, ძლიერი ან სუსტი მხარეებით ან საგნის ცოდნის ერთნაირი დონით. 

ჩამოაყალიბეთ სხვადასხვა სიდიდის ჯგუფები

სტანდარტული პრაქტიკა მოსწავლეთა თანაბარი სიდიდის გუნდებად დაჯგუფებას გულისხმობს. მაგრამ კონი ჰამილტონი მასწავლებლებს სთავაზობს, აქტივობებში, სადაც დაშვებულია მოქნილობა, აღნიშნული წესი შეცვალონ.

მაგალითად, დიდი კლასის დაყოფა შესაძლებელია რადენიმე 4-5-კაციან ჯგუფად, ასევე რამდენიმე წყვილის შერჩევა, ნაწილისთვის კი ინდივიდუალური მუშაობის შეთავაზება. ასეთ დროს, მისასალმებელია ვარირება: სტრუქტურიდან გამომდინარე, დავალება შეიძლება გამარტივდეს ან გართულდეს.

განსაზღვრეთ არა მხოლოდ ჯგუფის შემადგენლობა, არამედ როლები

ჯგუფში მუშაობის ეფექტურობა დამოკიდებულია, იმაზე თუ როგორ არის განაწილებული მონაწილეთა როლები, ამიტომ ამ ამოცანის საკუთარ თავზე აღება მოგიწევთ. მაგალითად, წყვილებში შეგიძლიათ განსაზღვროთ ვინ იქნება მსმენელი და ვინ კომენტატორი, შემდეგ კი როლები გაცვალონ. ასეთ დროს მონაწილეები სამუშაო პროცესში ჩაერთვებიან და ნამდვილად მოუსმენენ ერთმანეთს. მსგავსი პრინციპის გამეორება შესაძლებელია ჯგუფებშიც. 

მნიშვნელოვანია პრაქტიკა 

როლების გადანაწილება ჯერ კიდევ არ ნიშნავს, რომ მოსწავლეებმა ყველაფერი გაიგეს. სანამ შესთავაზებთ დამოუკიდებლად მუშაობას, უკეთესია რეპეტიცია ჩაატაროთ. ამისთვის ექსპერტი მასწავლებლებს სთავაზობს მინი-აქტივობის მოწყობას, სადაც მოსწავლეები პედაგოგის ხელმძღვანელობით წაივარჯიშებენ

ასეთ დროს შესაძლებელია მოსწავლეების მცირე გუნდებად განაწილება, სადაც რიგ-რიგობით ამა თუ იმ როლს შეასრულებენ - მაგალითად, მოპასუხის ან შემჯამებლის. რა თქმა უნდა, ამისთვის საჭიროა როგორც როლების, ისე განხილვის ალგორითმის წინასწარ მოფიქრება. სასურველია, რომ ყველას ჰქონდეს აზრის გამოთქმის და დასკვნების გაკეთების შესაძლებლობა.

მოერიდეთ ადმინისტრაციულ როლებს

მასწავლებლებს არცთუ იშვიათად სურვილი უჩნდებათ დანიშნონ პასუხისმგებელი პირები - მაგალითად, ვინც გააკონტროლებს დროს, წესებს, - სამუშაოსთვის საჭირო რესურსების ხელმისაწვდომობას. თუმცა, „გუნდის კაპიტნის“ როლმაც კი ხელი არ უნდა შეუშალოს მოსწავლეს სამუშაოს შესრულებაში,

ექსპერტი პედაგოგებს ურჩევს ადმინისტრაციული ფუნქციების გადანაწილებას: ერთი თვალყურს ადევნებს დროს, სხვა დავალების შესრულების შემდეგ თაბახის ფურცლებს აგროვებს. მაგრამ, ამასთან, ყველა უნდა ჩერთოს, ძირითად, ანუ კოგნიტურ მუშაობაში.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს

გუდავაძე-პატარკაციშვილის ფონდი აგრძელებს მომავალი პედაგოგების წამახალისებელ სასტიპენდიო პროგრამას

რა შემთხვევაში არ შეინახავს ელჟურნალი განმავითარებელ კომენტარს - ეს უნდა გაითვალისწინოთ

ცვლილება მასწავლებელთა საგნისა და პროფესიული უნარების გამოცდების ჩატარების წესში - დოკუმენტი

ექსპონატი - ექსპონენტი; დიპლომანტი-დიპლომატი - პარონიმები და მათი მნიშვნელობები

პიროვნება

„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“

„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“

სპორტული შეჯიბრებები, რადგან ამ დროს იქმნებოდა საუკეთესო, პოზიტიური თანამშრომლობითი გარემო და მიყალიბდებოდა ემპათიის უნარი თანატოლის მიმართ 

ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი მიზანდასახულნი, შრომისმოყვარენი და შემოქმედებითნი არიან
სკოლები

აღსანიშნავია, რომ სკოლაში მოსწავლეთა მიღწევებსა ყოველთვის მხარს უჭერენ

„ასე პოზიტიურად და ხალისიანად  შევისწავლეთ ძირითადი ფერების შერევით ახალი ფერის მიღება და შევძელით ფერთა წარმოება“, - გვიყვებიან სკოლაში

მოსწავლემ ნამუშევარში ხედვა და შემოქმედებითი შესაძლებლობები წარმოაჩინა

საინტერესო

ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე

AI განმარტებით, მასწავლებლის ჩაცმულობა მაინც დამოკიდებულია სკოლის კულტურასა და პოლიტიკაზე 

დისგრაფია სწავლის უნარის სპეციფიკური დარღვევაა - რა უნდა იცოდნენ მასწავლებლებმა და მშობლებმა

სიახლეები
საზოგადოება