ძალადობის დროს მოსწავლეებს და არა მხოლოდ მათ, პოლიციის გამოძახება 112-ზე დარეკვის გარეშე, SOS ღილაკზე ერთი თითის დაჭერით შეუძლიათ
მოზარდებს შორის გახშირებული ძალადობის ფონზე 112-ის მობილური აპლიკაცია თითოეულ ახალგაზრდასა და მათ მშობლებს მისცემს საშუალებას, თავი დაცულად იგრძნონ. იმისთვის, რომ გადაუდებელი დახმარების ოპერატიულ მართვის ცენტრს - 112-ს დაუკავშირდეთ, ტელეფონზე დარეკვა აღარ არის ერთადერთი საშუალება. 112-ის მობილური აპლიკაცია საშუალებას იძლევა, ყოველგვარი საუბრის გარეშე, SOS ღილაკზე თითის ერთი დაჭერით, პოლიცია გამოიძახოთ. გარდა ამისა, აპლიკაციით შესაძლებელია ზარის განხორციელებაც და 112-ის ოპერატორთან მიმოწერაც.
როგორ ჩამოვტვირთოთ აპლიკაცია და რა დროს უნდა გამოვიყენოთ აპლიკაციის 3 ძირითადი ფუნქცია, ამ საკითხებზე Etaloni.ge შსს სსიპ „112“-ის ოპერატიული მართვის სამმართველოს უფროსს ოთარ ტატალაშვილს ესაუბრა.
- რა შემთხვევაში უნდა გამოვიყენოთ 112-ის მობილური აპლიკაციის სამი ფუნქცია - SOS – ჩუმი განგაშის ღილაკი, ჩატი და ზარი ოპერატორთან.
- მობილური აპლიკაცია მსოფლიოს სულ რამდენიმე ქვეყანაშია ხელმისაწვდომი და მათ შორის უკვე საქართველოში. მას აქვს ერთი მთავარი უპირატესობა მოქალაქის ადგილმდებარეობის დაუყოვნებლივ განსაზღვრა. ( ლოკაციას ვხედავთ მხოლოდ იმ შემთხვევაში, როცა GPS სერვისი არის გააქტიურებული.) 112-ში ტრადიციულად განხორციელებული ზარის შემთხვევაში, საუბრის რაღაც ნაწილი ეძღვნება მისამართის დადგენას. ამას, რა თქმა უნდა, დრო მიაქვს. მობილური აპლიკაციის შემთხვევაში, ეს დრო მინიმუმამდეა დაყვანილი. აპლიკაციის მთავარი უპირატესობა არის
SOS – ჩუმი განგაში სღილაკი, რაც ნიშნავს, იმას, რომ ნებისმიერ ადამიანს, ნებისმიერ დროს შეუძლია ერთი ღილაკის გამოყენებით გამოიძახოს საპატრულო პოლიცია. აპლიკაციის ეს ფუნქცია გამოიყენება ისეთ შემთხვევებში, როდესაც ინიციატორი ვერ ახერხებს ზარის განხორციელებასმისივე უსაფრთხოებიდან გამომდინარე. ამ დროს ტელეფონში აუცილებლად გააქტიურებული უნდა იყოს GPS სერვისი, თუ GPS გააქტიურებული არ არის, აპლიკაცია შეგეკითხებათ, გსურთ თუ არა მისი გააქტიურება. ამისთვის დამატებით რამდენიმე წამი დაიკარგება, თუ GPS გააქტიურებული არ არის, ადგილსამყოფელი ვერ დადგინდება.
მეორე ფუნქცია - მოკლე ტექსტური შეტყობინება - ჩატი ისეთ შემთხვევებზეა გათვალისწინებული, როდესაც არც ისეთი გადაუდებელი შემთხვევაა, რომ მხოლოდ ერთი ღილაკის გამოყენებით მოვითხოვოთ დახმარება. გაჭირვებაში მყოფ ადამიანს აქვს საშუალება, მიმოწერის სახით დაამყაროს კონტაქტი ოპერატორთან, ისაუბროს ინციდენტის ტიპზე, იმაზე, თუ რა სახის დახმარება სჭირდება. მიმოწერა უფრო ინფორმაციულია „112“-ის ოპერატორისთვის.
მესამე ფუნქცია არის ზარი აპლიკაციის საშუალებით. ესეც მიმართულია იქითკენ, რომ კიდევ უფრო ოპერატიულად მოვემსახუროთ ჩვენს მომხმარებელს.
- რით განსხვავდება აპლიკაციით განხორციელებული ზარი ჩვეულებრივი ზარისგან?
- მობილური აპლიკაციით განხორციელებული ზარი ჩვეულებრივი ზარისგან განსხვავდება იმით, რომ ოპერატორი ხედავს მოქალაქის ადგილმდებარეობას და დამატებით კითხვას აღარ უსვამს მისი ადგილმდებარეობის შესახებ. შემდეგ კი ოპერატიულად აგზავნის ამ მისამართზე შესაბამის სამსახურს.
- აპლიკაციით სარგებლობისას აუცილებელია მობილურში ინტერნეტი იყოს ჩართული?
- მნიშვნელოვანია, რომ ინტერნეტის გარეშეც შეიძლება აპლიკაციის სამივე ფუნქციის გამოყენება. შეტყობინება მაინც მივა „112“-ისოპერატორთან სმს-ის სახით.
- იმ შემთხვევაში, თუ მოსწავლემ გამიზნულად ან უნებლიეთ დააჭირა ხელი სოსღილაკს, რაიმე სანქციები თუ არის?
- როგორც აპლიკაციის, ასევე ტრადიციული საშუალებით ზარის უნებლიეთ, ან გამიზნულად განხორციელებისთვის, არსებობს როგორც ფინანსური, ასევე არაფინანსური სანქციები. არასრულწლოვანზე სანქციები არ მოქმედებს, მაგრამ მოქმედებს მის მშობელზე ან მეურვეზე. სანქციები არსებობს და გამოიყენება კიდეც. ამიტომ SOS ფუნქცია არასრულწლოვანმა გართობის მიზნით არ უნდა გამოიყენოს.
- აპლიკაციის გადმოწერა როგორაა შესაძლებელი? არასრულწლოვნებსაც შეუძლიათ?
- აპლიკაციის სახელწოდებაა 112 Georgia და მისი გადმოწერა აბსოლუტურად ყველას, მათ შორის არასრულწლოვნებს, უფასოდ შეუძლიათ. აპლიკაციას აქვს IOS-ისა და Android-ის პლატფორმების მხარდაჭერა და ხელმისაწვდომია, როგორც ქართულ, ასევე ინგლისურ და რუსულ ენებზე. რეგისტრაცია ხდება ტელეფონის ნომრით. ტელეფონის ნომერზე მიიღებთ აქტივაციის კოდს, რომელიც რეგისტრაციისას დაგჭირდებათ. ამის შემდეგ უკვე შესაძლებელია აპლიკაციის გამოყენება.